درباره وبلاگ


هدف و انگيزه من از راه اندازي اين وبلاگ ايجاد دريچه و روزنه اي براي برقراري ارتباط با ساير علاقه مندان به اين علم جذاب و شيرين بوده است. از پيشنهادات و انتقادات شما عزيزان خوشحال مي شوم و آماده دريافت مقالات و مطالب جالب شما عزيزان هستم تا با اسم خودتان در اين وبلاگ درج کنم.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلیمرایران و آدرس polymeriran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





پلیمرایران
مقاله/پروژه/جزوه




 

 

  رزین های جاذب غیر قطبی در مقیاس نانو و میکرو:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دامنه ی کاربرد رزین ها بسیار زیاد است.به طور کلی رزین ها به رزین های مبادله کننده ی یونی(مبادله کننده ی الی) و رزین های جاذب تقسیم بندی می شوند.دامنه ی کاربرد رزین های مبادله کننده ی یون بسیار زیاد بوده و در زمینه های ازمایشگاهی و صنعتی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 در شیمی تجزیه معمولا از دو شیوه ی مختلف پیوسته و نا پیوسته برای جدا سازی استفاده میشود,که روش پیوسته خود بر اساس مقدار نمونه ی ازمایشی به دو روش ماکرو(استفاده از ستون)و میکرو(استفاده از لایه ی نازک و کاغذ) تقسیم می شود که میتوانند توسط رزین های جاذب ورزین های مبادله کننده ی یونی نیز انجام شود.در نا پیوسته ساده ترین روش جداسازی توسط رزین های انتقال یون انجام میشود.

 

 

 

 

 

   مطالعه ی عمیق در مورد خواص جاذب بودن (که میتوانندیک سری ترکیبات را به خود جذب کنند) و مبادله کننده یونی بودن ( که مبادله کننده یونی به جسم نا محلول اطلاق میشود که میتواند یون های درون خود را با یون های اطراف خود تعویض کند) که در جدا سازی فاز جامد استفاده میشود منجر به کشف و تهیه ی  مبادله کننده ها و جذب کننده هایی به نام رزین انجامیده.

 

 

 

 

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:رزین های جاذب غیر قطبی در مقیاس نانو و میکرو:, :: 22:38 ::  نويسنده : محمد شکری

صفحه قبل 1 صفحه بعد